2010-02-12

Agenda21 eta Zientzia proiektua

IKASTAROA: Landare bioaniztasunari eta kutsadurari buruzko ikerketa proiektua.

Lehen Hezkuntzako Irakasleei zuzenduta dago. Emaileak Txema Becerril, Landare Fisiologia Katedraduna, (EHU) eta Ana Sofia Gutiérrez, BH Aholkularia, dira.

DATAK, TOKIA ETA ORDUTEGIA:
Martxoak 4,8, 11 eta 15 Legardalde Herri Ikastetxean (Mungia). Ordutegia: 16:30-18:30.
Hizkuntza: Gaztelaniaz

HELBURUAK:

LHko gelan ikerketa lana bultzatzea.

Metodo zientifikoa lantzea.
Proiektuaren garapena irakasleekin konpartitzea

Esperientzia trukaketa eragitea

Zientzia proiektuetarako beste ideia batzuen garapena sustatzea.

GAIA:Kutsadura eta Biodibertsitatea.

EDUKIAK:

1. Metodo zientifikoa.
2. Kutsadura eta biodibertsitatea.

GARAPENA:

Irakaslegoak taldeka lan egingo du ikerketa bat eginez, hauxe ezagutzeko:


-zelako eragina duen kutsatzaile batek (gazitasuna edo ph-a), hazi baten (pepino, babarrun...) hozitze eta garapenean.
-landarearen indarberritze ahalmena, kutsatzaile batek eragindako estresaren ostean.
-zein espeziek jasatzen duen gehiago kutsadura.

GAIAREN JUSTIFIKAZIOA:

Landare biodibertsitatean gazitasun eta azidotasunaren ondorioa.

2010 biodibertsitatearen urtea da, Agenda 21eko gai nagusia.


DENBORALIZAZIOA:

1go eguna:

Teoría: Los proyectos de ciencias y los proyectos de investigación como recurso innovador en la docencia. Claves del método científico.
Práctica: preparación de los materiales, propuesta de hipótesis, inicio de la experimentación: siembra de las semillas.

2. eguna:

Teoría: El método científico un camino universal y divertido.
Práctica: Toma de datos en el laboratorio.

3. eguna:

Teoría: Los resultados algo más que una colección de datos: Aprendiendo a representar e interpretar los datos.
Práctica: Toma de datos en el laboratorio. Puesta a punto de la recuperación de las plántulas en el laboratorio.

4. eguna:

Teoría: La conclusión es la base de nuevas ideas. Cómo difundir la investigación. Los proyectos de investigación una herramienta didáctica desaprovechada.
Práctica: Toma de datos de recuperación en el laboratorio. Elaboración de resultados y conclusiones. Metodología de presentación de resultados.


Izena emateko http://www.berritzeguneak.net/.

Getxoko Berritzegunea topatu eta sakatu.
Lehio berrian, eskerraldean, aukeratu "Prestakuntza ekintzak".
Lehio berri bat zabaltzen da: Ekintza Bilaketa. Klik egin.
Idatzi:
  • Ikasturtea 2009-2010
  • Aholkularitza/Eremua LEHEN HEZKUNTZA
  • Ildo/Programa: Hezkuntza zientifikoa
"Bilatu" sakatu

Datuak bete
2009an (The Meninas Project) egin zen Getxoko zonaldean pepino haziekin.




Iazko esperientzia ikusi ahal da, Sut&blai-n argitaratutako bideo batean, eta ondorengo pausuak jarraituz:

1. Idatzi nabigatzailean: http://www.sutanblai.com/

2.Ezkerreko zutabean agertzen den "Esperientzia" ataleko desplegablea ireki

3. Meninas izeneko Ikerkuntza Proiektua (28garrena) sakatu eta
DISFRUTATU gure zientzialariekin!!!

Aurten beste hazi batzuekin egingo da: babarrunak, dilistak, pipak...

Bukaeran iazko irakasleek zein aurtengo berriek proiektuaren datuak konpartituko dituzte eta ondorio bateratuak lortuko dituzte proiekturako.

Biodibertsitate urtea izanik, ezinbestekoa da aipatzea oso gertu dugun Euskadiko Biodibertsitate Zentroa, Madariaga Dorretxea, hain zuzen ere.
Zentroaren helburuak honakoak dira:
Biodibertsitatearen kontserbazioa eta erabilera iraunkorra sustatzea eta hari buruzko ezagutza hedatzea.
Erakusketa unitatean Biodibertsitatea zer den azaltzen da eta bere balioarekiko sentikortasuna, argazki, ikus-entzunezko eta muntaketa interaktiboen bitartez.
METODO ZIENTIFIKOA ZERTAN DATZA?
Ikerketak egiteko Zientziak erabiltzen duen metodoak “METODO ZIENTIFIKOA” du izena.

PROZEDURA:

1. BEHAKETA: Gai edo problema bat aukeratu

2. HELBURU BAT ZEHAZTU: Norberari galdera bat egin

3. HIPOTESI BAT ADIERAZI

4. ESPERIMENTUAK DISEINATU

5. MATERIALAK eta METODOA ERABILI

6. EMAITZAK eta EZTABAIDA

7. ONDORIOAK ATERA

8. AZKENENGO TESIA ENUNTZIATU

9. BIBLIOGRAFIA - ESKERRAK EMAN

10. EMAITZAK HEDATU




Zientzia-ikuskizuna

Josu Maeztu Iñiguez de Onzoño, Euskal Herriko Unibertsitateko "Matematikaren eta Zientzia Esperimentalen Didaktika" Saileko irakasleak, ZIENTZIA-IKUSKIZUN DIDAKTIKOA eskaini nahi digu. Haren izenburua honako hau da: "Ikasleentzako zientzia-esperimentuak, eguneroko materialez baliatuta"
Ikuskizun honen xedea jolasaren bidez denon artean zientzia hedatzea da. Motibazioa oso garrantzitsua izanik, eguneroko materialak baino ez dira erabiliko. Jarduerak Lehen Hezkuntzako umeentzat ( 2. eta 3. ziklokoentzat), DBHko gazteentzat eta batxilergoko ikasleentzat batez ere prestatuta daude. Esperimentuak mailaren araberakoak izango dira.

Emanaldiaren arabera ordu betekoa izango da eta saio bakoitzean 20 esperimentu inguru egingo dira. Saio bat bada: 265€, 2 saio 415€ (egun berean eta toki berean) eta 3 saio 525€
Ikusle-kopuru gehiengoa berrogeita hamar ingurukoa izatea proposatzen da eta baita taldeak homogeneoak izatea ere.
Jarduerak egiteko leku aproposak: jantokia, liburutegia, gimnasioa...

JARDUERA BATZUK:
Aire beroak hotzak baino espazio gehiago behar du
Aireak ura jaso dezake!
Aire konprimituzko eskopeta.
Ezin askatu bentosa itsaskorrak!
Pertsona bat,...puxiken gainean!
Botila jatuna!
Erreakzio -puxika
Gora eta behera doan boligrafoa
Gorputzen jauskera askearen abiadura masaren menpekoa ote da?
Itzal dezakezu kandela?
Egosi gabe edo egosita dago arrautza?
Kazola bat,... plastikozkoa!
Nola atera botila barruan dagoen kortxozko tapoia?
Nola bete urez buruz behera dagoen ontzia?
Nork puztu du puxika?
Nola elektriza daiteke gorputz bat? Elektrizitate estatikoa.
Oxigeno gabe ez dago su egiterik!
Puxika bat,... botila baten barruan!
Nola handitu bizarra mozteko aparra?
Puztu dezakegu puxika bat putz egin gabe?
Nola atera belakiaren barruko xaboiaren aparra, belakia bihurritu gabe?
Sutan egon eta gero erretzen ez duen kazola!
Tapoi saltaria
Turrusta-botila
Ura airean zintzilik
Nola ipini belarriak gure maskotari?
Ura berotzen,... puxika baten barruan!
Zimurtzen den botila
Urperatze -kanpaia
Zergatik ez gara buztitzen euritakoaren azpian?
Airezko eskopeta
Zer nolako energia du aske erortzen ari den gorputz ba
Akzioa eta erreakzioa
Mahaspasak saltariak!
Likidoen ontzialdaketa
Interesgarria, ezta?



Guraso Elkarteak ateratako aurtengo egutegiaren azalean ikusi ahal da Legarda Herri Ikastetxea Zientziaren alde dagoela.

UNITXIKI (2009)

5.mailakoak



5 urtekoak



Aurten Agenda21 eta Zientzia proiektua batera daramatzagu. Gure ikasleek iaz eginiko esperimentuen emaitzak argazkietan isladatzen dira. Ondorioetara heltzeko, esperimentuak egiten dituzte metodo zientifikoa erabiliz.

TXOKO BERDEA


Urari buruzko material interesgarria aurkitu ahal da hurrengo helbidean:
http://www.berde-berdea.net/





AGENDA 21 PROGRAMAREN BITARTEZ HEZKUNTZA BERRIKUNTZA SUSTATZEN DA.
"AGENDA21" proiektuan sartuta gaude Legardaldekook; hau dela eta, ekintza desberdinak aurrera eramaten dira eskolan. Haietariko bat Txoko Berdea da.

Gure ikasleek, Agenda 21eko arduradunak eta tutoreek gidatuta, Txoko Berdea berrizten dute gai berriekin. Orain ipini dute URAri buruzko poster eder bat.
Kartelean agertzen diren mezuak:

1. Naturarekin bat.
2. Ura aurreztu
3. Kutsaduraren ondorioak..., besteak beste.





klikatuz, orriaren bilatzailean idatzi ezkero "ihitza 29" "ihitza 30" "ihitza 31"... agertzen dira aldizkari digitalizatuen aleak. Ingurumena, Natura, Parkeak, Hegaztiak...eta beste hainbat gai interesgarri tratatzen dira. Guztiak Agenda 21 programari lotuta.

Programa honekin ere eskolako ortua lantzen da. Horretarako ikastetxearen atzekaldean lur eremu bat dago eta bertan eraikita negutegi handi bat. Aspalditik letxuak eta beste barazki batzuk landatu izan dituzte ikasleek maisu-maistren laguntzarekin. Hona hemen aurtengo saioak:
Adituak haziak banatzen ditu ikasleek landa ditzaten.

Landatutako haziak periodikuekaz estaltzen dituzte haziak arinago hozitzeko eta orrien gainean lur apur bat botatzen dute haizeak ez eroateko.
Lourdes, Agenda 21 programaren arduraduna da gure eskolan eta, proiektua aurrera zelan doan, gainbegiratzen du.
Negutegi barruan letxua batzuk landatu dituzte eta, negutegitik kanpo, porruak eta azaloreak.



Haizearen ondorioz negutegiko plastikoa apurtu egin da; laguntza pittin batekin konpondu beharko genuke.

No hay comentarios: